loading...
انجمن اولیا دبستان یاس مطهر
آخرین ارسال های انجمن
میرشفیعی بازدید : 85 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)


از اولیا گرامی درخواست داریم جهت بهره بری بیشتر و دسترسی کامل به سایت



ابتدا از قسمت ثبت نام اقدام به عضویت نمایند


همچنین در صورت تمایل با اسم کاربری مشخص ثبت نام فرمایید


میرشفیعی بازدید : 54 یکشنبه 13 مهر 1393 نظرات (0)


اعتیاد در مدارس ایران بیداد می‌کند
چاره‌جویی یا فرافکنی


طبق آمار رسمی دولت سی‌هزار دانش‌آموز و ده‌هزار مربی، معلم و مدیر

 معتاد به مواد مخدر در نظام آموزشی ایران حضور دارند


یکی از اخباری که این روزها در هیاهوی خبرهای داغ رسانه‌ها کم‌رنگ شده و حتی با وجود اظهارات مقام‌های کشور و برگزاری مناظره تلویزیونی اعتیاد در جامعه مسکوت ماند خبر وجود سی هزار دانش‌‌آموز و ده هزار معلم و مدیر معتاد به مواد مخدر بود که بسیاری را دچار شوک کرد.

هنگامی که بابک دین‌پرست معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر از وجود دانش‌آموزان و معلمان معتاد به مواد مخدر در سیستم آموزش و پرورش کشور می‌داد کم‌تر کسی گمان می‌برد که این بلای خانمان‌سوز می‌تواند به مراکز آموزشی کشور هم رخنه کند و سبب افزایش نگرانی‌ها شود.

با وجود آن‌که این روزها رسانه ملی و برخی رسانه‌های دیداری و شنیداری به نقل از مقام‌های کشور اخباری پیرامون عواقب اعتباد و راه‌کارهای پیشگیری و درمان آن می‌دهند اما گویا کسی به خبر جوان‌تر شدن سن اعتیاد (۱/۳ سال به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر) واکنش نشان نمی‌دهد.

چندی پیش بابک دین‌پرست معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر در یک نشست خبری با بیان این‌که میانگین سن اعتیاد کاهش چشم‌گیری داشته و این حتی شامل مدارس و مراکز آموزشی هم می‌شود خبر از وجود حدود نیم درصد معتاد در مدارس کشور داد.

هرچند که دین‌پرست به طور رسمی تعداد دقیق معتادان را اعلام نکرد اما با ۱۲ میلیون و هشتصد هزار دانش‌آموز می‌توان دریافت که حدود سی هزار دانش‌آموز در مدارس کشور وجود دارد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن انتقاد از عدم اطلاع رسانی دقیق و هم‌چنین عدم وجود زیرساخت‌های فرهنگی برای آگاهی دادن به مردم از وجود ۲۲ درصد معتادان دارای مدرک لیسانس و بالاتر که به عنوان معلم، مدیر و یا معاون در مدارس فعالیت می‌کنند ابراز تاسف کرد.

موضوع اختلاف میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های ذیربط طی سال‌های اخیر سبب شده که مسوولان به جای ریشه‌یابی و انجام فعالیت‌های کاهش‌ دهنده درصدد پاسخگویی به یکدیگر و تلافی مصاحبه‌ها در رسانه‌ها باشند و در واقع پرداختن به حاشیه آن‌ها را از اصل دور کرده است.

به گفته‌ی معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر این اختلاف نظرها که میان مقام‌های دولتی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز به چشم می‌خورد نشان می‌دهد که مسوولان به‌جز مخفی کردن آمار، آگاهی را نیز پنهان می‌کنند.
 

چاره‌جویی به‌جای فرافکنی

حتا اگر آمارها هم دستخوش تغییرات شوند اما چیزی که عیان است وجود دانش آموزان و البته برخی مربیان و معلمانی است که در دام اعتیاد افتاده‌اند و بهتر است مسوولان ذیربط هر چه سریعتر بجای فرافکنی به فکر چاره باشند.




میرشفیعی بازدید : 45 پنجشنبه 10 مهر 1393 نظرات (0)

سلام به همه اولیا و خوانندگان سایت

خب یکسال دیگر گذشت و امروز پنجشنبه مورخ 10 مهر 1393 یکبار دیگر جلسه انجمن اولیا مدرسه یاس مطهر در مدرسه شهید بهشتی برگزار شد.

خدا را شکر اکثر اولیا حضور داشتند .

سال گذشته که سایت را برقرار کردیم همانطور که در جلسه اولیا هم عرض کردم متاسفانه استقبال نشد حتی خود اعضا انجمن ولی امسال امید آن دارم که با اعضا جدید و همچنی حضور اولیا گرامی بتونیم گام به گام هم در ایجاد یک محیط آموزشی در کنار مدیران دلسوز مدرسه باشیم

در اخر جا دارد از مدیران محترم مدرسه که سال گذشته ما را تحمل کردند و انتقادات و نظرات ما را شنیدند و جامه عمل پوشاندند کمال تشکر را از سمت خودم و سایر اعضا داشته باشم


دوستان و اولیا گرامی منتظر عضویت شما در سایت و ارائه انتقادات پیشنهادات و راهکارهای شما هستیم

اگر تمایل به عضویت در گروه وایبر هم داشته باشید میتوانید شماره 09123334225 (شماره خودم) را اد بفرمایید

میرشفیعی بازدید : 99 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

سلام

واقعیتش آمدم سایت را آپدیت کنم

اما واقعا دست ودلم نرفت

چرا؟

چون سایتی را طراحی کردیم برای اولیا که بیایند سر بزنند مشارکت کند و به اطلاعات خود بیافزایند

اما خودتون ببینید کلا ده نفر عضو شدن  و این جسارتا میتونه جای سوال یا تاسف داشته باشه که چقدر برامون مهمه

بگذریم

شاید مدتی بگذره و انگیزه ایجاد بشه

اما همه هدف ما این بود که دست به دست هم بدهیم و بتوانیم فضای آموزشی بهتری را برای فرزندانمان ایجاد کنیم


میرشفیعی بازدید : 88 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

خبر

جراح و متخصص چشم گفت:آموزگاران در صورت مشاهده هرگونه مشکل و اختلالی در بینایی دانش آموزان باید با والدینشان در میان بگذارند تا هر چه سریعتر اقدامات لازم برای بهبود آن صورت گیرد.
دکتر حسام‌هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: سردردهای مکرر یا دوبینی، مالیدن مداوم چشم‌ها، حساسیت شدید به نور، عدم تطابق و حرکات غیرطبیعی چشم‌ها، قرمزی و اشک ریزش چشم‌ها هنگام مطالعه ازجمله علایمی هستند که آموزگاران در صورت مشاهده باید آن را به والدین دانش آموزان اطلاع دهند.
وی افزود: ناتوانی در دیدن اشیا از فاصله مناسب، ناتوانی در دیدن حروف نوشته شده درتخته ، دشواری در خواندن مطالب درسی، تقاضای مکرر برای نشستن در صندلی‌های ردیف جلو از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.
هاشمیان گفت: دانش آموزانی که برای خواندن، کتاب را از چشم‌ها دور می کنند، مشکل دوربینی و دانش آموزانی که کتاب را به چشم‌های خود نزدیک می کنند مشکل نزدیک بینی دارند که می توان به راحتی به این مشکلات پی برد.
وی افزود: بسیاری از مشکلات چشمی مانند تنبلی چشم‌ها در صورت تشخیص و مراجعه به موقع تا پیش از ۹ سالگی قابل درمان است بنابراین والدین باید با انجام معاینات دوره ای حداقل سالی یک بار وضعیت دید فرزندان خود را بررسی کنند.
.

میرشفیعی بازدید : 92 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)



بر اساس دستورالعمل مانور سراسری زلزله در سال 92، مدارس کشور 10 آذر می لرزند. ۱۳۹۲ چهارشنبه ۶ آذر ساعت 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش  مدارس کشور 10 آذر می لرزند. زمان اجرای مانور زلزله روز یکشنبه 10 آذر ماه 1392 است و در این روز،‌ آژیری تحت عنوان زنگ ایمنی در برابر زلزله بین ساعت 10 تا 10:30 در تمام مدارس و از طریق رادیو سراسری و رادیوهای مراکز استان‌ها به مدت یک دقیقه پخش خواهد شد. در مدارس دو نوبته نیز، مانور بین ساعت 14:30 تا 15 برگزار می شود؛ .
 



میرشفیعی بازدید : 89 دوشنبه 04 آذر 1392 نظرات (0)


، نمایشگاه یار مهربان از امروز  تا 9 آذر واقع در باغ کتاب تهران برگزار میشود. بیش از 450 ناشر با بیش از 21 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارند.

کتبی که ناشران عرضه کردند، از فیلتر کارشناسی کارشناسان آموزش و پرورش، ارشاد و شهرداری گذشته و به تایید رسیده است.
15 درصد کتب ناشران که ضوابط مورد نظر نمایشگاه را نداشته حذف شدند. عنوان این نمایشگاه "اهدای کتاب به مدارس تهران" است که از امروز تا پایان روز 9 آذر طبق زمانبندی، مدارس مناطق مختلف در نمایشگاه حضور می یابند و نسبت به انتخاب کتب و خریدن اقدام می کنند.


میرشفیعی بازدید : 81 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (0)


پژوهش‌گر و استاد دانشگاه تاکید کرد:

ضرورت آموزش کودکان پیش از دوره دبستان


یک پژوهش‌گر و استاد دانشگاه در نشست تخصصی ترویج کتاب‌خوانی بر ضرورت آموزش‌های لازم به کودکان پیش از ورود به دبستان تاکید کرد.


به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، فرخنده مفیدی در این نشست که با موضوع "کتاب، بازی‌ها و خواندن" در کتاب‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان این موضوع گفت: با توجه به این‌که بیشترین رشد مغزی افراد از نظر کمیت در دوران خردسالی و پیش از ورود به دبستان صورت می‌گیرد توجه ویژه به آموزش آن‌ها در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: از هر جنبه‌ای به این موضوع نگاه کنیم اهمیت و فواید مثبت این امر را خواهیم دید به طور مثال اگر بخواهیم توجیه اقتصادی داشته باشیم در جوامع توسعه یافته به تجربه ثابت شده اگر هزینه‌ای در بحث آموزش پیش از دبستان کودکان و یا تولید محتوا برای آن‌ها صرف شود ضمن تاثیر مثبت در عملکرد تحصیلی با هزینه بسیار کمتری نیز در دوره‌های بعدی آموزش روبه‌رو خواهیم شد.
مفیدی هم‌چنین یادآور شد: در بحث اجتماعی نیز پژوهش‌های انجام گرفته نشان از منش، شخصیت و رفتارهای مطلوب کودکانی دارد که آموزش‌های پیش از دبستان را دیده‌اند.
مدیر گروه آموزش دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم زمینه‌های مناسب برای پرورش یک شهروند خوب را فراهم کنیم رسالت خود را انجام داده‌ایم و برای این مهم باید برای آموزش افراد در دوران خردسالی و کودکی برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی افزود: خوشبختانه امروز نگرش‌ها در جامعه به سمت کودک محوری است بنابراین باید تلاش کنیم محتوای مناسب برای رشد و پرورش کودکان فراهم کنیم.

میرشفیعی بازدید : 100 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (0)


۳ کلاس در پایتخت با تبلت کار می‌کنند
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد موفق آموزش و پرورش در هوشمندسازی مدارس گفت: در حال حاضر به ازای هر ۵ دانش آموز یک رایانه در مدارس کشور و کار ۳ کلاس با تبلت در پایتخت وجود دارد

خبرنامه 
یوسف نوری ، در پاسخ به این سوال که چه میزان رایانه در مدارس کشور وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر روند هوشمندسازی مدارس بسیار خوب است و به ازای هر ۵ دانش آموز یک رایانه در مدارس کشور وجوددارد.
وی افزود: یکی از مشکلات ما در بحث هوشمندسازی، توانمندسازی نیروی انسانی است که با توجه به تجهیز نسبتاً خوب مدارس به وسایل هوشمند، باید از این به بعد روی توانمندسازی معلمان برای تدریس هوشمند کار کرد. البته توانمندسازی معلمان نیز در سال ۹۰ و ۹۱ خوب بود، اما در سال ۹۲ با توجه به تخصیص اندک بودجه، ضرب آهنگ توانمندسازی کند شد.
هوشمندسازی مدارس باید تناسب با توانمندسازی نیروی انسانی داشته باشد
نوری درباره اینکه روند هوشمندسازی مدارس در گام نخست با مشکلاتی همراه است و بسیاری از معلمان و والدین از این روند هوشمندسازی گلایه دارند، ادامه داد: هوشمندسازی باید تناسب با توانمندسازی نیروی انسانی داشته باشد. در حال حاضر مدارسی در کشور وجود دارد که سیستم و تجهیزات دارند، اما معلم و دانش آموز هنوز یاد نگرفته اند که با این تجهیزات چگونه کار کنند. من ادعا نمی‌کنم که به صورت کامل هوشمند شده ایم، اما به تناسب اعتبار و زمان لازم، روند خوبی داشته ایم.

میرشفیعی بازدید : 78 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

جشن اهدای کتاب در مدارس شهر تهران


جشن اهدای کتاب همزمان با هفته کتاب در مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشن اهدای کتاب با رویکرد و هدف غنی‌تر کردن کتاب خانه‌های مدارس و تجهیز کتاب‌خانه‌های کلاسی و آموزشگاهی، به اشتراک گذاشتن کتاب‌های مناسب و مفید دانش‌آموزان و اولیاء و مربیان با یکدیگر و افزایش میزان مشارکت دانش‌آموزان و اولیاء مدرسه در امر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانه برگزار خواهد شد.

 

میرشفیعی بازدید : 73 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

واگذاري313 بخاري برقي تابشي به مدارس استان تهران


مديركل نوسازي  و تجهیز مدارس استان تهران از واگذاري313 بخاري برقي تابشي به مدارس استان خبر داد 


به گزارش خبرگزاری مهر، علي نبيانˈ افزود: از محل اعتبارات سازمان نوسازي مدارس كشور 313 بخاري برقي تابشي به استان تهران واگذار شده است.

وي ادامه داد: 50 درصد اين بخاري ها در شهر تهران و 50 درصد ديگر اين بخاري هاي در مدارس شهرستان هاي استان تهران در حال واگذاري است.


میرشفیعی بازدید : 56 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

تالیف کتاب های چهارم و هشتم آغاز شد


معاون پژوهشي وزير آموزش وپرورش از در دستور كار قرار گرفتن كار تاليف كتاب هاي درسي دو پايه چهارم ابتدايي و هشتم متوسطه در سال آينده خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر،  حجت الاسلام و المسلمين محي الدين بهرام محمديان با بیان این مطلب گفت: همزمان با تاليف  كتاب هاي درسي اين دو پايه ، كار توليد  محتوا، بسته هاي آموزشي و راهنماي معلم  نيز انجام خواهد شد .

.

میرشفیعی بازدید : 58 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)

روانشناسی- والدین

در گذشته‌ای نه‌ چندان دور، هر وقت صحبت از نگهداری و مراقبت و تعلیم و تربیت کودک، به میان می‌آمد، نگاه‌ها به سوی مادر می‌چرخید. پدران، به رسم قدیم، هیچ‌وقت پوشک نوزاد را عوض نمی‌کردند، به آن‌ها غذا نمی‌دادند و هنگام تجربه اولین قدم‌ها، دست‌شان را نمی‌گرفتند. پدر، فقط نان‌آور خانواده بود؛ موجودی مقتدر و دور از دسترس که فقط حرف‌های مهم می‌زد و در مورد مسایل جزیی و بی‌اهمیتی مثل تربیت و مراقبت از فرزندان، هیچ نقشی نداشت، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تاثیر پدر بر فرزند، بسیار عمیق‌تر و ماندگارتر از آنی است که تاکنون، فکر می‌کرده‌اند. زندگی فرزندان ما، تحت تاثیر حضور موثر و گرم پدرانی که برای کودک خود، ارزش قایل می‌شوند و به آن‌ها عشق و علاقه می‌‌ورزند، با آرامش و تعادل، همراه است.


تاثیر پدر بر رشد و پیشرفت هوش فرزندان
براساس تحقیقات علمی، ژنتیک، یکی از عوامل مهم میزان هوش در کودکان است؛ با این همه، تاثیر محیط را بر رشد و افزایش هوش، نمی‌توان نادیده گرفت.
پدر، نه ‌تنها با رفتار خود، بلکه با واکنش خود نسبت به محیط اطراف، سبب افزایش هوش فرزند می‌‌شود. رفتارهای مردانه پدر، در بخشیدن جسارت برای کشف دنیای اطراف از طرف کودکان، همچنین دادن استقلال و قدرت عمل بیش‌تر به آنان، به نسبت مادران، یکی از دلایل مهم بالا رفتن هوش اجتماعی کودکان است.

تاثیر پدر در رشد فیزیکی و جنسی
دنیای پسرها و دخترها، متفاوت است. پسرها، فعال و جنگ‌جو و دخترها، بیش‌تر، طالب صحبت کردن و توجه کردن هستند. این تفاوت، در نوع بازی هر دو جنس، قابل مشاهده است. هرچند بعضی از این رفتارها، از بدو تولد، با کودکان همراه است، ولی آن‌ها، بعضی دیگر را با نگاه کردن و تاثیر پذیرفتن از والدین، یاد می‌گیرند.
اگر فرزند ما پسر باشد، باید بدانیم که او در آینده، رفتارهای ما را برای مرد بودن تقلید خواهد کرد. تحقیقات نشان داده پدرانی که درباره مسایل مربوط به پسر خود، نقش موثری ایفا نمی‌کنند، پسران‌شان درآینده، حالات مردانه و مقتدرانه کم تری خواهند داشت. این تاثیر، مختص پسران نیست. باید بدانیم که فرزند دختر هم به دقت، پدر خود را زیر نظر دارد. حضور پدری فعال و موثر در اتفاقات و تصمیمات زندگی فرزند، به او، تصویری از دنیای مردانه و شخصیت آنان می‌دهد و این نقش می‌تواند درآینده، الگوی آنان از جنس مخالف خود باشد.


میرشفیعی بازدید : 56 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)


الهه حسن پور در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا درباره تدابیر پیشگیری از موارد غیربهداشتی در مدارس، گفت: ما یک برنامه اجرایی برای مبارزه با پدیکولوز سر دانش آموزان در مدارس داریم که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه، پیشگیری و کنترل آلودگی است اما اهداف تخصصی آن ارتقا آگاهی دانش آموزان، مربیان بهداشت، والدین و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان و بهورزانی که در روستاها کمک به رفع آلودگی می کنند، است.
رئیس دفتر سلامت شهرستان های استان تهران با اشاره به 2 بحث ادامه داد: غربالگری، بیماریابی و درمان در وهله نخست، و آموزش در وهله دوم از بحث های مورد بررسی در اجرای این برنامه است.
وی عنوان کرد: در بحث نخست، موارد آلوده با معاینه شناسایی شده و سپس دانش آموز به همراه اولیای خود به مرکز بهداشت و درمان می روند. اما در بحث دوم چند محور زیر وجود دارد.
حسن پور با بیان این محورها تصریح کرد: آموزش و توجیه کارشناسان مراکز، آموزش و توجیه مربیان سلامت، آموزش کادر مدرسه برای همکاری لازم و آموزش والدین دانش آموزان در تکمیل آن با ارایه بروشور و جزوه از محورهای بحث در برگزاری برنامه است.

میرشفیعی بازدید : 39 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

 

معرفی کتاب

دانش آموزان دبیرستان مبتکران که پس از یادگیری «خلاقیت و نگارش» داستان نویس شده‌اند، گزیده‌ای از داستانک‌های خود را در کتابی با عنوان «رد پای بادبادک» منتشر کردند.

(رد پای بادبادک) نخستین و تنها نمونه از کتاب‌هایی است که توسط نویسندگان نوجوان دبیرستانی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

اگر چه در برخی از داستانک‌ها از منظر فرم و ساختار ضعف‌هایی به چشم می‌خورد، اما مضامین نهفته در آنها و نگاه طنز آمیز این نویسندگان دانش آموز به مضامین  «عشق»، «زندگی و مرگ»، «اسارت»، «دفاع مقدس»، «پیری»، «طبیعت» ، «آپارتمان نشینی» و موارد دیگر  به جذابیت‌های این مجموعه افزوده است.

ویژگی مهمی‌که باعث تمایز این اثر از دیگر نوشته‌ها می‌شود، این است که داستانک‌های این کتاب حاصل آموزش و دانشی است که این نوجوانان در دبیرستان و در کلاس متفاوتی به نام خلاقیت و نگارش کسب کرده‌اند. کلاسی که عطا پناهی، نویسنده و معاون فرهنگی مدرسه مبتکران، طرح درس آن را تدوین و برای مقطع متوسطه پیشنهاد داده و کتابی نیز به چاپ رسانده که اکنون مشغول به تدریس آن است.

میرشفیعی بازدید : 45 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

 معاون دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با اعلام حذف واحد بوفه از مدارس کشور و جایگزینی پایگاههای تغذیه سالم گفت: فروشندگان پایگاههای تغذیه باید کارت سلامت خود را از پس از معاینه پزشکی از شبکه‌های درمانی گرفته و آن را به مدیر مدرسه ارائه دهند تا مجوز فعالیت آنها صادر شود.



به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، محمد چینیان با بیان این مطلب گفت: حذف واحد بوفه از داخل مدارس کشور به این دلیل است که در بوفه ها همه اقلام خوراکی حتی آنها که برای سلامتی دانش آموزان چندان توصیه نمی شود، به فروش می رسد. به همین دلیل واحدهای بوفه مدارس جای خود را به پایگاههای تغذیه سالم در مدارس می دهد.

وی افزود: همچنین از این به بعد تمام متصدیان پایگاه های تغذیه سالم باید کارت سلامت خود را پس از معاینه پزشکی از شبکه های درمانی دریافت کرده و آن را به مدیر مدرسه ارائه می دهند.چینیان با بیان اینکه مدت اعتبار این کارت ها یکساله است، تصریح کرد: متصدیان پایگاه های تغذیه سالم علاوه بر دریافت کارت سلامت باید دوره های ضمن خدمت مواد غذایی را نیز بگذرانند و از سوی دیگر باید تمام دستورالعملهای پایگاههای تغذیه سالم در این پایگاهها نصب شود.

وی درباره وضعیت این پایگاه ها در صورت تخلف در فروش اقلام خوراکی ناسالم به دانش آموزان توضیح داد: در صورت مشاهده این موارد متصدی پایگاه تغییر خواهد کرد. البته آموزش و پرورش نظارت دوره ای خود را دارد، اما والدین نیز باید نظارت کاملی داشته و در صورت وجود تخلف آن را به ما گزارش دهند تا ما در جریان فعالیت تک تک مدارس باشیم.

به گفته این مقام مسوول در آموزش و پرورش، در دستورالعمل پایگاههای تغذیه سالم به سه نکته کد قوانین، بهداشت محیط و متصدی فروش توجه ویژه شده است که باید این دستورالعمل ها مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد. چینیان اما به والدین توصیه کرد: بهترین تغذیه دانش اموز صبحانه و لقمه سالم والدین است و بهتر است که تغذیه دانش آموزان از منزل تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.



میرشفیعی بازدید : 74 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)




تازه وارد مهمانی شده اید که کوچولوی تان شروع می کند از سر و کله میزبان بالا رفتن. یک جا بند نمی شود و مدام وسط حرف دیگران می پرد. یکی از مهمانان به کنایه به شما می گوید باید فرزندتان را نزد روانپزشک ببرید چون احتمالاً بیش فعال است. اما آیا واقعاً فرزند شما چنین مشکلی دارد یا این تنها یک ویژگی رفتاری است که در اصطلاح به آن شیطنت گفته می شود. حالا وقت آن است که نگاه دقیق تری به این مشکل بیندازید تا از سوءتفاهم درباره فرزندتان پیشگیری کنید.  

 بیش فعالی چیست؟

این اختلال یکی از اختلالات شایع و در عین حال با تشخیص سخت برای پزشکان است. اختلال بیش فعالی بیماری پیچیده ای است و اغلب تشخیص داده نمی شود. درباره کودکی که با چنین اختلالی تشخیص داده می شود ۳ علامت را نباید از یاد ببرید که شامل پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز و در نهایت اعمال تکانه ای (کارهای ناگهانی و غیرقابل پیش بینی) است. 

در همین رابطه: 

چرا نظم و انضباط (برای کودکان)اهمیت دارد؟

زمانی که پزشک بتواند جزئیات لازم را از والدین و مدرسه به دست آورد می توان معیارهای لازم را در نظر گرفت. علائم اختلال بیش فعالی ـ کم توجهی باید در بیشتر از یک مکان دیده شود مثلاً خانه و مدرسه و البته اینکه برای چند ماه این علائم بروز کند. داشتن ۶ علامت یا بیشتر از علائم اختلال کم توجهی یا بیش فعالی که باید دست کم ۶ ماه وجود داشته باشد تا بتوان گفت کودک بیش فعال است.

علائم بیش فعالی

تعدادی از علائم مربوط به بیش فعالی و اختلال توجه و تمرکز شامل موارد زیر است:

ـ کودک غالباً با دست هایش بازی می کند و در جایش می لولد.

ـ کودک معمولاً کلاس را ترک می کند.

ـ غالباً می دود یا می پرد.

ـ اغلب بازی یا فعالیت هایش پر سروصداست.

ـ به نظر می رسد کودک همیشه در حال حرکت است.

ـ زیاد صحبت می کند.

ـ از توجه به جزئیات ناتوان است.

ـ اغلب قادر به پیگیری دستوران یا اتمام کارها نیست.

ـ اغلب وسایل خود را گم می کند.

ممکن است کودک شما بیش فعال باشد

برای کودکی با اختلال بیش فعالی ـ کم توجهی انجام برخی رفتارها ممکن است سخت تر باشد. حال بهتر است این سوال ها را از خودتان بپرسید:

ـ آیا زمانی که از کودک تان می خواهید کاری انجام دهد مشکلی در شنیدن دارد؟

ـ آیا او نسبت به دیگر کودکان سریع تر هیجان زده می شود؟

ـ آیا خانه شما در زمان غذا خوردن، به خواب رفتن، شستن دندان ها و دیگر کارها به میدان جنگ بدل می شود؟

ـ آیا معلم شما نسبت به رفتار کودک شما در مدرسه نگران است.

ـ و زود تمرکزش را از دست می دهد و فراموش کار است؟



میرشفیعی بازدید : 45 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)
روزی تصمیم گرفتم که دیگر همه چیز را رها کنم. شغلم را، دوستانم را، زندگی‌ام را
به جنگلی رفتم تا برای آخرین بار با خدا صحبت کنم. به خدا گفتم: آیا می‌توانی دلیلی برای ادامه زندگی برایم بیاوری؟
و جواب او مرا شگفت زده کرد.
او گفت : آیا درخت سرخس و بامبو را می‌بینی؟
پاسخ دادم: بلی.
فرمود: هنگامی که درخت بامبو و سرخس را آفریدم، به خوبی از آن‌ها مراقبت نمودم. به آن‌ها نور و غذای کافی دادم. دیر زمانی نپایید که سرخس سر از خاک بر آورد و تمام زمین را فرا گرفت اما از بامبو خبری نبود. من از او قطع امید نکردم. در دومین سال سرخس‌ها بیشتر رشد کردند و زیبایی خیره کننده ای به زمین بخشیدند اما همچنان از بامبوها خبری نبود. من بامبوها را رها نکردم. در سالهای سوم و چهارم نیز بامبوها رشد نکردند. اما من باز از آن‌ها قطع امید نکردم. در سال پنجم جوانه کوچکی ار بامبو نمایان شد. در مقایسه با سرخس کوچک و کوتاه بود اما با گذشت 6 ماه ارتفاع آن به بیش از سی متر رسید. 5 سال طول کشیده بود تا ریشه های بامبو به اندازه کافی قوی شوند. ریشه‌هایی که بامبو را قوی می‌ساختند و آنچه را برای زندگی به آن نیاز داشت فراهم می‌کرد.
خداوند در ادامه فرمود: آیا می‌دانی در تمامی این سال‌ها که تو در گیر مبارزه با سختی‌ها و مشکلات بودی در حقیقت ریشه‌هایت را مستحکم می‌ساختی. من در تمامی این مدت تو را رها نکردم همانگونه که بامبوها را رها نکردم.
هرگز خودت را با دیگران مقایسه نکن. بامبو و سرخس دو گیاه متفاوتند اما هر دوبه زیبایی جنگل کمک می‌کنند. زمان تو نیز فرا خواهد رسید تو نیز رشد می‌کنی و قد می‌کشی
از او پرسیدم: من چقدر قد می‌کشم.
در پاسخ از من پرسید : بامبو چقدر رشد می‌کند؟
جواب دادم: هر چقدر که بتواند.
گفت: تو نیز باید رشد کنی و قد بکشی، هر اندازه که بتوانی ...

میرشفیعی بازدید : 66 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)



امروزه نوجوان ما سؤال ندارد.هر چیزی را بخواهد،از طریق دیده می‏بیند و جایی برای‏ تأمل او نگذاشته‏ اید. در خانه هم که اصلا زمینه‏ای برای گفت‏ وگو وجود ندارد. خانه های ما برای گفت و گو اصلا برنامه‏ ریزی‏ ندارند.اگر شما بخواهید فرزندتان یک منتقد باشد و بتواند سؤال کند، گام اولش این است که حد اقل بتوانید در خانه، برای همدیگر یک جوک بگویید.

چند پدر و مادر سراغ دارید که برای بچه‏ هایشان جوک بگویند؟

ما باید فرصت گفت‏ وگو ایجاد کنیم و با یک جوک یا لطیفه می‏توانیم‏ زمینه این کار را فراهم کنیم.

در سطوح بالاتر هم مثلا در دانشگاه دانشجو سر کلاس دست زیر چانه می‏نشیند نق می‏زند که استاد، حجم مطالب زیاد است. چون در خانه‏ هم که حرف می‏زند، به او می‏گوییم حالا تلویزیونت را نگاه کن و از من‏ سؤال نکن. بسیاری از ما شهامتش را نداریم که اگر چیزی را نمی‏دانیم، بگوییم بلد نیستم. حتی گاهی بچه که سؤال می‏کند،ما یک جواب من درآوردی به او می گوییم و پاسخی می‏دهیم؛پاسخی که به دنبالش پرسشی زاییده نمی شود.این را باید در داخل خانه سامان دهیم. درست است که پدر و مادر خسته‏اند و کم‏حوصله و مشکلات معیشتی دارند.


میرشفیعی بازدید : 47 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)


لطفا اولیاء  با دقت بیشتری بخوانند:

اعتراف مردتبهکار به آزار و اذیت 5 دختر بچه



مرد تبهکاری که در پوشش سرویس مدرسه پنج دختر بچه را مورد آزار و اذیت قرار داده است، پنج روز پس از ارتکاب آخرین تبهکاریش در عملیات پلیس آگاهی تهران به دام افتاد.

سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران دراین باره افزود: 6 آبان جاری پرونده‌ای از کلانتری 125 یوسف آباد در خصوص آزار و اذیت دختربچه مدرسه‌ای، به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شدو کارآگاهان با تحقیق از شاکی ودخترش متوجه شدند که جوانی حدود سی ساله و با عنوان -سرویس مدرسه-، دختربچه را فریب و پس از سوار کردن او به اتومبیلش، با تهدید چاقو اقدام به آزار و اذیتش کرده و پس از سرقت طلاهایش، دختربچه را پیاده کرده و گریخته است. ‏

شاکی گفت: دخترم ساعت 7 صبح در مقابل در منزلم در یوسف‌آباد منتظر سرویس ایستاده بود و بنا به گفته او، یک دستگاه خودرو پژو نقره‌ای به او نزدیک می‌شود و راننده‌اش می‌گوید که سرویس مدرسه خراب شده و او به جایش به دنبال دخترم آمده تا وی را به مدرسه ببرد که پس از سوار شدن دخترم به خودرو، راننده پژو او را مورد آزار و اذیت قرار داده و در حوالی خیابان مرزداران از اتومبیل پیاده کرده است. بنا بر اظهارات مادر قربانی، راننده پژو علاوه بر آزار و اذیت دخترش اقدام به سرقت گوشواره‌های او نیز کرده بود. ‏

محمدیان اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، تصویرچهره نگاری شده متهم در اختیار همه گشت‌های انتظامی قرار گرفت وهمزمان با -جرای طرح حضور تیم‌های عملیاتی در ساعت‌های اولیه روز- و -ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان مدارس دخترانه- و -حساس کردن خانواده‌ها به موضوع پرونده-، -افزایش گشت‌های نامحسوس در محدوده منطقه یوسف آباد-نیز در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد هوشمند شدن تخته کلاسی با در نظر گرفتن هزینه های آن چیست
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 71
  • بازدید سال : 723
  • بازدید کلی : 6,042