loading...
انجمن اولیا دبستان یاس مطهر
آخرین ارسال های انجمن
میرشفیعی بازدید : 91 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)



بر اساس دستورالعمل مانور سراسری زلزله در سال 92، مدارس کشور 10 آذر می لرزند. ۱۳۹۲ چهارشنبه ۶ آذر ساعت 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش  مدارس کشور 10 آذر می لرزند. زمان اجرای مانور زلزله روز یکشنبه 10 آذر ماه 1392 است و در این روز،‌ آژیری تحت عنوان زنگ ایمنی در برابر زلزله بین ساعت 10 تا 10:30 در تمام مدارس و از طریق رادیو سراسری و رادیوهای مراکز استان‌ها به مدت یک دقیقه پخش خواهد شد. در مدارس دو نوبته نیز، مانور بین ساعت 14:30 تا 15 برگزار می شود؛ .
 



میرشفیعی بازدید : 88 دوشنبه 04 آذر 1392 نظرات (0)


، نمایشگاه یار مهربان از امروز  تا 9 آذر واقع در باغ کتاب تهران برگزار میشود. بیش از 450 ناشر با بیش از 21 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارند.

کتبی که ناشران عرضه کردند، از فیلتر کارشناسی کارشناسان آموزش و پرورش، ارشاد و شهرداری گذشته و به تایید رسیده است.
15 درصد کتب ناشران که ضوابط مورد نظر نمایشگاه را نداشته حذف شدند. عنوان این نمایشگاه "اهدای کتاب به مدارس تهران" است که از امروز تا پایان روز 9 آذر طبق زمانبندی، مدارس مناطق مختلف در نمایشگاه حضور می یابند و نسبت به انتخاب کتب و خریدن اقدام می کنند.


میرشفیعی بازدید : 100 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (0)


۳ کلاس در پایتخت با تبلت کار می‌کنند
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد موفق آموزش و پرورش در هوشمندسازی مدارس گفت: در حال حاضر به ازای هر ۵ دانش آموز یک رایانه در مدارس کشور و کار ۳ کلاس با تبلت در پایتخت وجود دارد

خبرنامه 
یوسف نوری ، در پاسخ به این سوال که چه میزان رایانه در مدارس کشور وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر روند هوشمندسازی مدارس بسیار خوب است و به ازای هر ۵ دانش آموز یک رایانه در مدارس کشور وجوددارد.
وی افزود: یکی از مشکلات ما در بحث هوشمندسازی، توانمندسازی نیروی انسانی است که با توجه به تجهیز نسبتاً خوب مدارس به وسایل هوشمند، باید از این به بعد روی توانمندسازی معلمان برای تدریس هوشمند کار کرد. البته توانمندسازی معلمان نیز در سال ۹۰ و ۹۱ خوب بود، اما در سال ۹۲ با توجه به تخصیص اندک بودجه، ضرب آهنگ توانمندسازی کند شد.
هوشمندسازی مدارس باید تناسب با توانمندسازی نیروی انسانی داشته باشد
نوری درباره اینکه روند هوشمندسازی مدارس در گام نخست با مشکلاتی همراه است و بسیاری از معلمان و والدین از این روند هوشمندسازی گلایه دارند، ادامه داد: هوشمندسازی باید تناسب با توانمندسازی نیروی انسانی داشته باشد. در حال حاضر مدارسی در کشور وجود دارد که سیستم و تجهیزات دارند، اما معلم و دانش آموز هنوز یاد نگرفته اند که با این تجهیزات چگونه کار کنند. من ادعا نمی‌کنم که به صورت کامل هوشمند شده ایم، اما به تناسب اعتبار و زمان لازم، روند خوبی داشته ایم.

میرشفیعی بازدید : 77 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

جشن اهدای کتاب در مدارس شهر تهران


جشن اهدای کتاب همزمان با هفته کتاب در مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشن اهدای کتاب با رویکرد و هدف غنی‌تر کردن کتاب خانه‌های مدارس و تجهیز کتاب‌خانه‌های کلاسی و آموزشگاهی، به اشتراک گذاشتن کتاب‌های مناسب و مفید دانش‌آموزان و اولیاء و مربیان با یکدیگر و افزایش میزان مشارکت دانش‌آموزان و اولیاء مدرسه در امر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانه برگزار خواهد شد.

 

میرشفیعی بازدید : 72 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

واگذاري313 بخاري برقي تابشي به مدارس استان تهران


مديركل نوسازي  و تجهیز مدارس استان تهران از واگذاري313 بخاري برقي تابشي به مدارس استان خبر داد 


به گزارش خبرگزاری مهر، علي نبيانˈ افزود: از محل اعتبارات سازمان نوسازي مدارس كشور 313 بخاري برقي تابشي به استان تهران واگذار شده است.

وي ادامه داد: 50 درصد اين بخاري ها در شهر تهران و 50 درصد ديگر اين بخاري هاي در مدارس شهرستان هاي استان تهران در حال واگذاري است.


میرشفیعی بازدید : 56 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

تالیف کتاب های چهارم و هشتم آغاز شد


معاون پژوهشي وزير آموزش وپرورش از در دستور كار قرار گرفتن كار تاليف كتاب هاي درسي دو پايه چهارم ابتدايي و هشتم متوسطه در سال آينده خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر،  حجت الاسلام و المسلمين محي الدين بهرام محمديان با بیان این مطلب گفت: همزمان با تاليف  كتاب هاي درسي اين دو پايه ، كار توليد  محتوا، بسته هاي آموزشي و راهنماي معلم  نيز انجام خواهد شد .

.

میرشفیعی بازدید : 55 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)


الهه حسن پور در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا درباره تدابیر پیشگیری از موارد غیربهداشتی در مدارس، گفت: ما یک برنامه اجرایی برای مبارزه با پدیکولوز سر دانش آموزان در مدارس داریم که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه، پیشگیری و کنترل آلودگی است اما اهداف تخصصی آن ارتقا آگاهی دانش آموزان، مربیان بهداشت، والدین و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان و بهورزانی که در روستاها کمک به رفع آلودگی می کنند، است.
رئیس دفتر سلامت شهرستان های استان تهران با اشاره به 2 بحث ادامه داد: غربالگری، بیماریابی و درمان در وهله نخست، و آموزش در وهله دوم از بحث های مورد بررسی در اجرای این برنامه است.
وی عنوان کرد: در بحث نخست، موارد آلوده با معاینه شناسایی شده و سپس دانش آموز به همراه اولیای خود به مرکز بهداشت و درمان می روند. اما در بحث دوم چند محور زیر وجود دارد.
حسن پور با بیان این محورها تصریح کرد: آموزش و توجیه کارشناسان مراکز، آموزش و توجیه مربیان سلامت، آموزش کادر مدرسه برای همکاری لازم و آموزش والدین دانش آموزان در تکمیل آن با ارایه بروشور و جزوه از محورهای بحث در برگزاری برنامه است.

میرشفیعی بازدید : 45 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

 معاون دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با اعلام حذف واحد بوفه از مدارس کشور و جایگزینی پایگاههای تغذیه سالم گفت: فروشندگان پایگاههای تغذیه باید کارت سلامت خود را از پس از معاینه پزشکی از شبکه‌های درمانی گرفته و آن را به مدیر مدرسه ارائه دهند تا مجوز فعالیت آنها صادر شود.



به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، محمد چینیان با بیان این مطلب گفت: حذف واحد بوفه از داخل مدارس کشور به این دلیل است که در بوفه ها همه اقلام خوراکی حتی آنها که برای سلامتی دانش آموزان چندان توصیه نمی شود، به فروش می رسد. به همین دلیل واحدهای بوفه مدارس جای خود را به پایگاههای تغذیه سالم در مدارس می دهد.

وی افزود: همچنین از این به بعد تمام متصدیان پایگاه های تغذیه سالم باید کارت سلامت خود را پس از معاینه پزشکی از شبکه های درمانی دریافت کرده و آن را به مدیر مدرسه ارائه می دهند.چینیان با بیان اینکه مدت اعتبار این کارت ها یکساله است، تصریح کرد: متصدیان پایگاه های تغذیه سالم علاوه بر دریافت کارت سلامت باید دوره های ضمن خدمت مواد غذایی را نیز بگذرانند و از سوی دیگر باید تمام دستورالعملهای پایگاههای تغذیه سالم در این پایگاهها نصب شود.

وی درباره وضعیت این پایگاه ها در صورت تخلف در فروش اقلام خوراکی ناسالم به دانش آموزان توضیح داد: در صورت مشاهده این موارد متصدی پایگاه تغییر خواهد کرد. البته آموزش و پرورش نظارت دوره ای خود را دارد، اما والدین نیز باید نظارت کاملی داشته و در صورت وجود تخلف آن را به ما گزارش دهند تا ما در جریان فعالیت تک تک مدارس باشیم.

به گفته این مقام مسوول در آموزش و پرورش، در دستورالعمل پایگاههای تغذیه سالم به سه نکته کد قوانین، بهداشت محیط و متصدی فروش توجه ویژه شده است که باید این دستورالعمل ها مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد. چینیان اما به والدین توصیه کرد: بهترین تغذیه دانش اموز صبحانه و لقمه سالم والدین است و بهتر است که تغذیه دانش آموزان از منزل تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.



میرشفیعی بازدید : 46 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)


لطفا اولیاء  با دقت بیشتری بخوانند:

اعتراف مردتبهکار به آزار و اذیت 5 دختر بچه



مرد تبهکاری که در پوشش سرویس مدرسه پنج دختر بچه را مورد آزار و اذیت قرار داده است، پنج روز پس از ارتکاب آخرین تبهکاریش در عملیات پلیس آگاهی تهران به دام افتاد.

سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران دراین باره افزود: 6 آبان جاری پرونده‌ای از کلانتری 125 یوسف آباد در خصوص آزار و اذیت دختربچه مدرسه‌ای، به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شدو کارآگاهان با تحقیق از شاکی ودخترش متوجه شدند که جوانی حدود سی ساله و با عنوان -سرویس مدرسه-، دختربچه را فریب و پس از سوار کردن او به اتومبیلش، با تهدید چاقو اقدام به آزار و اذیتش کرده و پس از سرقت طلاهایش، دختربچه را پیاده کرده و گریخته است. ‏

شاکی گفت: دخترم ساعت 7 صبح در مقابل در منزلم در یوسف‌آباد منتظر سرویس ایستاده بود و بنا به گفته او، یک دستگاه خودرو پژو نقره‌ای به او نزدیک می‌شود و راننده‌اش می‌گوید که سرویس مدرسه خراب شده و او به جایش به دنبال دخترم آمده تا وی را به مدرسه ببرد که پس از سوار شدن دخترم به خودرو، راننده پژو او را مورد آزار و اذیت قرار داده و در حوالی خیابان مرزداران از اتومبیل پیاده کرده است. بنا بر اظهارات مادر قربانی، راننده پژو علاوه بر آزار و اذیت دخترش اقدام به سرقت گوشواره‌های او نیز کرده بود. ‏

محمدیان اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، تصویرچهره نگاری شده متهم در اختیار همه گشت‌های انتظامی قرار گرفت وهمزمان با -جرای طرح حضور تیم‌های عملیاتی در ساعت‌های اولیه روز- و -ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان مدارس دخترانه- و -حساس کردن خانواده‌ها به موضوع پرونده-، -افزایش گشت‌های نامحسوس در محدوده منطقه یوسف آباد-نیز در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد هوشمند شدن تخته کلاسی با در نظر گرفتن هزینه های آن چیست
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 706
  • بازدید کلی : 6,025